ТЕЛЕФОН ЗА ПОРЪЧКИ:

+359 888 174 999

Как се правят акумулатори?

Как се правят акумулатори?

Какъв е принципът на действие на акумулатора?


Мнозина от нас сме се питали как една кутийка е способна да подаде ток на машина, тежаща повече от тон, именно на колата ни. Принципът на действие е простичък, но само за онези от нас, които сме “на ти” с физиката и химията. Накратко, акумулаторът е устройство, което съхранява химическа енергия и чрез реакции я обръща в електрическа. Химическите реакции включват поток от електрони от един материал към друг. Потокът от електрони предоставя електрическо напрежение, което може да се използва за работа на автомобил.

Какъв е производственият процес за акумулатор на кола?


Тъй като не искаме да оставате с впечатлението, че за един акумулатор колата ви е превърната в химична лаборатория, ето резюме на типично производство на акумулатори:

  1. Чисто олово се разтапя, а след това се излива и минава през редица валяци на поточна линия, създавайки продължителна отливка на оловна лента.
  2. За да се получи анода, т.е. отрицателния електрод, то оловната лента се охлажда за 24 часа. Това намалява микро пукнатините.
  3. Следващата стъпка в производствения процес е изпращането на оловните ленти към разширителен инструмент, който създава продължителна лента от разширена акумулаторна решетка.
  4. Смес, съдържаща оловен оксид, сярна киселина и други съставки, се поставя върху оловните решетки, а след това новообразувалите се + и - плочи се изрязват по размер.
  5. После плочите се събират и се съхраняват в среда с висока влажност и температура, за да заякнат.
  6. Вече идва момент, в който  плочите се монтират в кутията. Те се групират и с разделители се капсуловат отрицателните и положителни електроди и се поставят в акумулаторната кутия.
  7. Клетките на акумулатора се събират заедно на свързващите места.
  8. Поставя се капак на акумулатора, който се залепя за постоянно.
  9. Чрез пламъци се разтапят терминалите и постовете на акумулатора и се събират заедно.
  10. Извършват се тест за налягането вътре в акумулатора, който показва, че капакът е бил добре залепен на стъпка 8.
  11. Налива се първоначален електролит с ниска сила в акумулатора.
  12. Акумулаторът се свързва със системата за зареждане на завода за един или два дни в зависимост от типа акумулатор.
  13. Следващата стъпка е източването на електролита с ниска сила и напълването на акумулатора с нов с по-висока специфична гравитация.
  14. Поставя се втори капак отново чрез залепяне с висока температура и отново се тества за налягане.
  15. Акумулаторите се измиват, претеглят и им се поставя етикет.
  16. Вие правите няколко клика тук на страницата на dikar.bg и пристигат до вашата врата.


БЪДЕТЕ В ЧАС с новостите