Влизане в профила
Вход за регистрирани потребители.
Вашият профил бе създаден успешно!
Благодарим Ви, че се регистрирахте в Dikar.bg!
Ще получите уведомление на email адреса, въведен при вашата регистрация, веднага щом админа активира вашия профил.
Ако имате каквито и да е въпроси, относно пазаруването в този онлайн магазин, молим, свържете се с администратор .
Изход от профила
Излязохте успешно от вашия профил.
Продуктите в кошницата бяха запазени, съдържанието й ще бъде възстановено следващия път, когато влезете във вашия профил.
Видове акумулатори, част 2
В тази статия продължаваме образователната ни поредица за видовете акумулатори, предлагани на пазара днес. От dikar.bg искаме да ви спестим възможното объркване от множеството термини за акумулаторите. Тук можете да си припомните разгледаните видове в предната част, а сега да не губим времето ви:
AGM акумулатори
В устройството на AGM акумулаторите има стъклопласт между плочите, който е пропит с киселина (електролит). Стъклопластът е поставен и притиснат между плочите като това го прави неподатлив на вибрации. За AGM поддръжка не е необходима, тъй като при нормална употреба не се формира газ, а дори да се образува, то той е в незначително малки количества и се връща в електролита, така че пълнене с нова течност не е необходимо. Някой представители на този тип акумулатори имат живот 12 години.
Поради високите производствени цени тези акумулатори са сравнително скъпи, но все пак са бюджетна версия, сравнени с геловите акумулатори. Да разгледаме и тях!
Гелови акумулатори
Както се подразбира от името, в състава им има гел (прибавен е към киселината). Това означава, че електролитът се сформира във вещество, наподобяващо гел, което не може да изтече. Този тип акумулатори са напълно затворени и не подлежат на поддръжка. Благодарение на начина си на изработка, тези акумулатори не могат да изпуснат газ, вреден за околната среда и хората при нормална експлоатация. Това също е голям плюс и от гледна точка, че не се налага да доливате течност в гелов акумулатор.
Този вид са малко по-скъпи от AGM акумулаторите, но се счита, че имат по-дълъг живот и могат да се справят с повече натоварване.
Залети (мокри)
Тези “батерии за коли” са изградени от олови, сярна киселина и вода. Този тип акумулатори са най-често използваните в повечето автомобили. В срявнение с другите видове са по-евтини, но за сметка на това те имат определени ограничения. Трудно е да се намери електрическа кола, която да може да използва залята (мокра) батерия.
EFB
EFB е съкратено от Enhanced Flooded Battery, което, преведено от английски буквално означава “подобрен залят акумулатор”. Т.е. този вид са усърършенстваната версия на мокрите акумулатори. Те грантират по-добра издръжливост. Изчислено е, че могат да “запалят” колата ви средно 85 хиляди пъти.
Калциеви акумулатори
В състава на този тип акумулатори има добавен калций, както на положителните, така и на отрицателните им плочи .Дизайнът им ги прави лесно презаредими. Повечето калциеви представители на батериите за коли не изискват висок волтаж за зареждане, сравнено с другите видове акумулатори. Според експертите най-доброто им приложение е в електрическите коли. Техни плюсове са, че имат дълъг експлоатационен живот, както и че не е необходима поддръжка.
Скоро очаквайте и трета част на поредицата ни. Ако имате въпроси за определен тип, то не се колебайте да ги зададете било то като коментар или да се свържете с нас на електронната ни поща: info@dikar.bg